emf meter TM-192

TENMARS מודדי קרינה

במאמר זה אנו נדבר על קרינה בלתי מייננת , רובנו יודעם כי קרינה מיננת היא קרינה מסוכנת הגורמת לשינויים ברקמות של תאים חיים , (שינוי ד.נ.א)
בגלל שלרוב לא ניתקל בה והיא מפוקחת בצורה יותר קפדנית ,התייחסותנו לקרינה הבלתי מייננת שקלות הראש בה צריכה להדליק נורה.
קרינה בלתי מייננת היא קרינה אלקטרומגנטית הנמצאת בכל בית ובמרחב האישי שלנו בגלל שאין מספיק מידע על השפעת קרינה זו על אנשים ,
היא נחשבת כגורם "מסרטן אפשרי" מעל עוצמות מסוימות.

קרינה זאת מתחלקת בעיקר ב 2 סוגים עקריים והם :

קרינה בתדר נמוך ,המגיעה אלנו ממוצרי חשמל שונים המחוברים לרשת החשמל כגון הידועה בשם קרינת EMF :
שנאים של חברת חשמל ולוחות חשמל
מערכות סטריאו
מקררים
מיקרו גל
מזגנים
מכוניות היברידיות
כמעט כל מכשיר חשמלי בעל שנאי יוצר קרינה וזו בלי שאנחנו יכולים לחוש אותה או לראות אותה באופן מיידי.
ניתן למדוד קרינה זו ע"י מד קרינה TM-192 TENMARS , חברה מובילה בענף המדידיות.
עוצמות מדידה המתבססות על ארגון הבריאות העולמי קובעות כי , עוצמה ממוצעת קבועה של 4 מיליגאוס ומעלה היא עוצמה הנחשבת כגורם "מסרטן אפשרי"
עוצמות קרינה של מכשירים ביתיים לפי משרד איכות הסביבה

קרינה בתדר גבוה כגון:
אנטנות סלולריות של חברות הסלולר
מכשירים המשדרים בתדרים גבוהים
קרינה כתוצאה מטלפונים סלולרים או משדרי WIFI
מכשירי מיקרו גל
עוצמות מדידה המתבססות על משרד איכות הסביבה הוא 4 – 10 מיקרו וואט לסמ"ר
מדידת עוצמת קרינת בתדר גבוה ניתן למדוד ע"י מודד קרינה מסוג TM-195 TENMARS חברה מובילה במכשירי מדידה
ניתן גם לבדוק קרינה עם מודד קרינה משולב המאפשר גילוי ומדידה של כל תחומי הקרינה במכשיר אחד TM-190 TENMARS

השפעות בריאותית
במחקר שנעשה ארגון הבן לאומי לחקר הסרטן בשנת 2001 , קבע שמכשירים בייתים שמחוברים לרשת החשמל הביתית, אשר יוצרים שדות מגנטיים נחשבים
"כגורם מסרטן אפשרי"
כל מכשיר שבו יש שנאים או מנוע מייצר שדה מגנטי תוך כדי עבודה , לכן יש צורך להרחיק מכשירים אלו מגופם של אנשים.

משרד איכות הסביבה , השפעות בריאותיות
מפה אינטראקטיבית לאיתור אנטנות סלולריות

מידע מורחב על קרינת EMF והשפעות הגופניות

חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית אינה תופעה חדשה, עם זאת, במהלך המאה ה -20, חשיפה סביבתית לשדות אלקטרומגנטיים מעשה ידי אדם הולכת וגדלה בהתמדה ככל שהביקוש ההולך וגובר של חשמל, טכנולוגיות מתקדמות כגון דור 5 סלולר ושינויים בהתנהגות החברתית יצרו יותר ויותר מקורות קרינה אלקטרומגנטיים.
כולם נחשפים לתערובת מורכבת של שדות חשמליים ומגנטיים חלשים, הן בבית והן בעבודה, החל ביצירת חשמל, חשמל, ציוד ביתי ותעשייתי, ועד לתקשורת ולשידור.

זרמים חשמליים זעירים קיימים בגוף האדם בשל התגובות הכימיות המתרחשות כחלק מתפקודי הגוף הרגילים, גם בהעדר שדות חשמליים חיצוניים.
לדוגמה, עצבים מעבירים אותות על ידי העברת דחפים חשמליים, רוב התגובות הביוכימיות ממערכת העיכול לפעילויות המוח משולבות יחד ע"י סידור מחדש של חלקיקים טעונים.
גם הלב הוא פעיל חשמלית – פעילות שהרופא שלך יכול לעקוב בעזרת עזרה אלקטרונית.

קרינה אלקטרומגנטית  בתדרים נמוכים משפיעה על גוף האדם בדיוק כפי שהם משפיעים על כל חומר אחר המורכב מחלקיקים טעונים,
כאשר שדות חשמליים פועלים על חומרים מוליכים, הם משפיעים על התפלגות המטענים החשמליים על פני השטח שלהם,
וגורמים לזרימה חשמלית דרך הגוף לקרקע , שדות מגנטיים בעלי תדר נמוך גורמים להזרמת זרמים בתוך גוף האדם, כוחם של זרמים אלה תלוי בעוצמת השדה המגנטי החיצוני.
זרמים אלה יכולים לגרום לגירוי של עצבים ושרירים או להשפיע על תהליכים ביולוגיים אחרים,שדות חשמליים ושדות מגנטיים  עלולים לגרום מתח וזרמים בגוף אבל אפילו ישירות לדוגמה, מתחת לקו מתח גבוה אם הזרם גדול מספיק, בד"כ הזרמים המושרים הם קטנים מאוד יחסית לגרימת הלם או אפקטים חשמליים אחרים.

חימום הוא ההשפעה הביולוגית העיקרית של שדות אלקטרומגנטיים ושל שדות רדיו, בתנורי מיקרוגל עובדה זו משמשת לחימום מזון, רמות של שדות רדיו  אשר אנשים נחשפים בדרך כלל הם הרבה יותר נמוך מאלה הדרושים כדי לייצר חימום משמעותי. אפקט החימום של radiowaves מהווה את הבסיס הבסיסי להנחיות הנוכחיות.
מדענים חוקרים גם את האפשרות כי השפעות קרינה מתחת לרמת הסף תגרום לחימום הגוף מתרחשות כתוצאה מחשיפה ארוכת טווח, עד כה לא אושרו השפעות בריאותיות שליליות מחשיפה ברמה נמוכה, לטווח ארוך לקרינת רדיו או קרינה בתדרי חשמל.

אך מדענים ממשיכים באופן פעיל לחקור את רמות הקרינה ,השפעות ביולוגיות או השפעות בריאותיות? מהו סיכון בריאותי? השפעות ביולוגיות הן תגובות ניתנות למדידה לגירוי או לשינוי בסביבה,שינויים אלה אינם בהכרח מזיקים לבריאות שלך, לדוגמה, האזנה למוסיקה, קריאת ספר, אכילת תפוח או משחק טניס תייצר מגוון של השפעות ביולוגיות, עם זאת, אף אחת מהפעילויות הללו לא צפויה לגרום להשפעות בריאותיות , לגוף יש מנגנונים מתוחכמים להסתגל להשפעות רבות ומגוונות שאנו פוגשים בסביבה שלנו. שינוי מתמשך מהווה חלק נורמלי בחיינו, אבל, כמובן , הגוף אינו בעל מנגנוני פיצוי נאותים עבור כל ההשפעות הביולוגיות, אך שינויים בלתי הפיכים שמלחיצים את גופנו לתקופות זמן ארוכות עלולים להוות סכנה בריאותית.

אין חולק כי קרינה אלקטרומגנטית מעל רמה מסוימות יכול לגרום השפעות ביולוגיות, ניסויים עם מתנדבים בריאים מצביעים על כך שהחשיפה לטווח קצר ברמות הנוכחיות בסביבה או בבית אינה גורמת להשפעות ניכרות ברמות קרינה נמוכות.
חשיפות לרמות גבוהות יותר שעלולות להזיק מוגבלות על ידי הנחיות לאומיות ובינלאומיות, אם הם נאכפים הדיון הנוכחי מתמקד בשאלה האם חשיפה ארוכת טווח ברמה נמוכה יכולה לעורר תגובות ביולוגיות ולהשפיע על רווחתם של אנשים.
חששות נפוצים לבריאות מבט על כותרות החדשות של השנים האחרונות מאפשר כמה תובנות בתחומים שונים של דאגה ציבורית, במהלך העשור האחרון, מקורות שדה אלקטרומגנטיים רבים הפכו למוקד של בעיות בריאותיות, כולל קווי חשמל, תנורי מיקרוגל, מסכי מחשב וטלוויזיה, מכשירי אבטחה, מכ"מים ולעתים קרובות טלפונים ניידים ותחנות הבסיס שלהם
לסיכום מקרות קרינה שאינם נבדקים או שחורגים מהתקנים עלולים בהחלט לגרום לנזקים בריאותיים , יש לנהוג בכל מקור קרינה לפי עקרוון של זהירות מונעת ,
כלומר יש לצמצם חשיפה גם אם לא נתגלה קשר מדעי.